Дирекция „Административно и информационно обслужване“
Функции:
организира подготовката на ежедневния доклад на министъра и на постоянния секретар на отбраната;
осигурява постоянния секретар при осъществяване на правомощието му по развитието на администрацията и административните процедури;
осъществява административно-техническото и документално-информационното обслужване на министерството;
организира и осъществява деловодната и архивната дейност на министерството;
организира изготвянето на становища на министерството по проекти на нормативни актове и осигурява технически изпращането на материалите за заседания на Министерския съвет;
осъществява административното обслужване на граждани и организации; организира подготовката на решения за предоставяне или отказ на достъп до обществена информация по реда на Закона за достъп до обществена информация; осигурява заседанията на Съвета по отбрана;
планира и осъществява организационни и координационни дейности по прилагането на Закона за електронното управление, внедряването на иновативни технологични решения за предоставянето на административни услуги в министерството и осъществява методическото ръководство на структурите на пряко подчинение на министъра при изпълнението на тези дейности;
отговаря за проектирането, разработването и техническата поддръжка на страницата на министерството в интернет;
организира и координира внедряването на информационни системи, свързани с електронното правителство, документооборот и за оперативна съвместимост на данните, обменяни между администрациите;
планира, организира и осигурява управлението на удостоверенията за електронни подписи в министерството;
поддържа служебни регистри на потребителите за достъп до интегрираната информационна инфраструктура, на компютърната и периферната техника, на комуникационното оборудване на министерството и на използваните софтуерни продукти и системи;
планира и организира обновяването на компютърната и периферната техника на министерството и осигурява нейната софтуерна поддръжка.